Mercedes W198 300 SL Roadster (1957-63)

Modele: 300SL Roadster 158kW, 165kW
 

nr wg rysunku

Classic Glass code

OEM

code

 artykuł 

    kolor   

cena netto

cena brutto

zdjęcie

dostępność

  20001568

 

szyba czołowa

biała 

399,00€

490,77€

 

na magazynie

  20001575

 

szyba czołowa

zielona

459,00€

564,57€

 

na magazynie

     
szyba boczna drzwiowa opuszczana lewa
biała na zapytanie na zapytanie   6-8 tygodni
     
szyba boczna drzwiowa opuszczana lewa
zielona na zapytanie na zapytanie   6-8 tygodni
      szyba boczna drzwiowa opuszczana prawa biała na zapytanie na zapytanie   6-8 tygodni
      szyba boczna drzwiowa opuszczana prawa zielona na zapytanie na zapytanie   6-8 tygodni

 

Mercedes W198 II 300SL Roadster (1957-63) został zaprezentowany w październiku 1956 roku przez amerykańskiego mistrza wyścigów samochodowych Paul o'Shea na torze Solitude w poblizu Stuttgartu.  Do sprzedaży wszedł na genewskiej Wiosennej Wystawie Motoryzacji w 1957 roku. Inicjatorem tego pomysłu był Maxi Hoffman, który przewidział, że w kraju nieograniczonych możliwości są dobre perspektywy sprzedazy najlepszego ze stuttgarckich samochodów - wersji z odkrytym dachem. Do 8 lutego 1963 roku - dnia, w którym ustała produkcja w Sindelfingen, z taśmy zeszło 1858 Mercedesów 300SL Roadster.

 

Najwazniejszymi wydarzeniami w historii tego modelu są: wypuszczenie na rynek  wersji z atrakcyjnym zdejmowanym dachem, oferowanym za dodatkowe 1500 DM (październik 1958, tuż przed zbliżająca się zimą); zastapienie wciąż efektywnych bębnowych hamulców z aluminium pokrytego cienką warstwą żeliwa tarczowymi hamulcami Dunlop (marzec 1963); zamontowanie w Mercedesie 300SL nowego zmodyfikowanego silnika z lekkiego metalu (marzec 1962).

Źrodło: Mercedes Rainer W. Schlegelmilch, Hartmut Lehbrink, Jochen von Osterroth

Zdjęcia: Marcin Kokot