Mercedes W180 / W128 " Ponton " Cabriolet/Coupe (1956-60)

Modele: 220S
 

nr wg rysunku

Classic Glass code

OEM

code

 artykuł 

    kolor   

cena netto

cena brutto

zdjęcie

dostępność

  20001544

 

szyba czołowa

biała 

299,00€

367,77€

 

na magazynie

 

20001551

 

szyba czołowa

zielona

419,00€

515,37€

 

na magazynie

   

 

szyba tylna

biała

na zapytanie

na zapytanie

 

na zamówienie
   

 

szyba tylna

zielona

na zapytanie

na zapytanie

 

na zamówienie
   

 

szyba boczna drzwiowa (trójkąt) lewa

biała

na zapytanie

na zapytanie

 

na zamówienie
   

 

szyba boczna drzwiowa (trójkąt) lewa

zielona

na zapytanie

na zapytanie

 

na zamówienie
     
szyba boczna drzwiowa opuszczana lewa
biała na zapytanie na zapytanie   na zamówienie
     
szyba boczna drzwiowa opuszczana lewa
zielona na zapytanie na zapytanie   na zamówienie
      szyba boczna drzwiowa (trójkąt) prawa biała na zapytanie na zapytanie   na zamówienie
      szyba boczna drzwiowa (trójkąt) prawa zielona na zapytanie na zapytanie   na zamówienie
      szyba boczna drzwiowa opuszczana prawa biała na zapytanie na zapytanie   na zamówienie
      szyba boczna drzwiowa opuszczana prawa zielona na zapytanie na zapytanie   na zamówienie

 

Mercedes Ponton W180 II 220S Cabriolet wprowadzono na rynek w lipcu 1956 roku, natomiast model Coupe dołączył do oferty 3 miesiące później. Do października 1959 roku wyprodukowano łącznie 3429 szt. tych wersji nadwozia.

 

Od października 1958 roku do listopada 1960 roku produkowana była wersja W128, dostępna jako sedan, kabriolet (A / C) oraz Coupe.

Mercedes Ponton W128 charakteryzował się samonośnym nadwoziem oraz niezależnym zawieszeniem. Do napędu używano silnika R6 M 127 o pojemności 2,2 l (2195 ccm). Głowica silnika wykonana była z aluminium. Samochody posiadały rozrząd typu OHC oraz mechaniczny wtrysk paliwa. Za napęd na koła tylne odpowiadała 4-biegowa manualna skrzynia biegów z lewarkiem zamontowanym w kolumnie kierownicy, opcjonalnie dostępne było automatyczne sprzęgło.

W czasie produkcji, W128 kosztował 23 400 DM. Wersje cabrio oraz coupé charakteryzowały się wykończonym prawie w całości skórą wnętrzem. Mimo to niedostępne były takie elementy wyposażenia dodatkowego jak: elektrycznie odsuwane szyby, wspomaganie kierownicy, klimatyzacja czy też automatyczna skrzynia biegów.

Łącznie w latach 1958-1960 powstało 3916 egzemplarzy modelu Mercedesa Ponton W128. Następcą został model Mercedes W111.

Mercedes-Benz

Ponton

220a (W180 I) 220 S (W180 II) 220 S Cabriolet/Coupé (W180 II)
Lata produkcji:  1954–1956 1956–1959 1956–1959
Silnik:  Czterosuwowy, rzędowy, 6 cylindrów, montowany z przodu, benzynowy
Średnica cylindra x skok tłoka:  80 mm x 72,8 mm
Pojemność skokowa:  2195 cm³
Moc maksymalna
obr./min.: 
85 KM (63 kW) przy 4800 100 KM (74 kW) przy 4800
od sierpnia 1957: 106 KM (78 kW) przy 5200
Maks. moment obrotowy
obr./min.: 
157 Nm przy 2400 162 Nm przy 3500
od sierpnia 1957: 171,5 Nm przy 3500
Stopień sprężania:  7,6:1 7,6:1
od sierpnia 1957: 8,6:1
Układ zasilania:  Pojedynczy gaźnik 2-gardzielowy Solex 32 PAJTA Dwa 2-gardzielowe gaźniki Solex 32 PAJTA
Pojemność zbiornika paliwa:  64 l
Układ rozrządu:  SOHC, łańcuch duplex
Układ chłodzenia:  Silnik chłodzony cieczą
Skrzynia biegów:  4-biegowa manualna, lewarek w kolumnie kierownicy
napęd tylny, przełożenie główne tylnego mostu 4,11:1 (w późniejszym czasie 4,10:1)
Instalacja elektryczna:  12 volt
Układ hamulcowy:  Hamulce bębnowe (Ø 230 mm), wspomaganie
Nawozie:  Samonośne, konstrukcja stalowa
Masa własna:  1300 kg 1350 kg Cabriolet A/C: 1450 kg
Coupé: 1410 kg
   
Rozstaw kół przód/
tył: 
1430 mm / 1470 mm
Rozstaw osi:  2820 mm 2700 mm
Długość:  4715 mm 4750 mm 4760 mm
Szerokość:  1740 mm 1740 mm 1765 mm
Wysokość:  1560 mm 1560 mm 1530 mm
Prędkość maksymalna:  150 km/h 160 km/h 160 km/h
Średnie zużycie paliwa:  13,5 l / 100 km 13,5 l / 100 km 13,5 l / 100 km

Źrodło: Wikipedia, Mercedes Rainer W. Schlegelmilch, Hartmut Lehbrink, Jochen von Osterroth

Zdjęcia: Marcin Kokot